Liczne badania wykazują, iż panie wielokrotnie są lepszymi pracownikami aniżeli panowie. Powodów jest dość sporo. Współcześni przedsiębiorcy są więc coraz bardziej świadomi wartości pracownika płci pięknej. Taka zmiana nastawienia sprawia, że panie coraz prężniej wspinają się po szczeblach kariery w niemalże każdym zawodzie.
Panie są świetnymi pracownikami i wie to coraz większa liczba przedsiębiorców. Nie ma co się dziwić, że coraz chętniej zatrudniają je w swoich firmach. Kobiety mają wiele cech, dzięki którym potrafią osiągać zawodowe sukcesy. Dlatego też coraz częściej pną się po szczeblach kariery i zajmują wysokie stanowiska.
Paniom „bardziej się chce”
Okazuje się, że kobiety są bardziej ambitne aniżeli mężczyźni. Bardziej im zależy na pacy, wykonywanych obowiązkach i chcą, by wszystko było wykonane jak należy. Czują duże poczucie obowiązku. Dzięki wspomnianej wcześniej ambicji panie są zazwyczaj dużo lepiej wykształcone. Wiele z nich realizuje dwa, a nawet więcej, kierunków studiów jednocześnie. To sprawia, że poszerzają swój wachlarz umiejętności, który później może przydać się w pracy.
Na czym polega tutaj siła kobiet? Eksperci zauważają, że paniom „chce się bardziej”. Rzadziej czują znudzenie w pracy. Z kolei mężczyźni często odpuszczają coś, przekładają lub z tego nawet rezygnują – i to właśnie dlatego, że im się najzwyczajniej w świecie nie chce.
Łatwo nawiązują kontakt z klientem
Paniom dużo łatwiej przychodzi nawiązywanie kontaktów z klientami. Potrafią wysłuchać ich potrzeb i w razie możliwości przygotować najodpowiedniejszą ofertę. Do tego nawiązują przyjacielskie relacje, przez co klient czuje się związany z firmą i chce z nią dłużej współpracować. Nie bez powodu wśród doradców do spraw klienta dominują kobiety. I nie ma co się dziwić – po prostu mają predyspozycje do takiej pracy.
Panie chcą się rozwijać
Kobiety mają głód wiedzy, chcą się cały czas rozwijać i dokształcać. Z reguły nie spoczywają na laurach tak szybko jak panowie. Do tego zawsze starają się być perfekcyjnie przygotowane do swoich obowiązków. Ten nawyk zauważalny jest już w czasach szkolnych, kiedy to dziewczynki mają perfekcyjnie odrobione lekcje, podkreślone tematy w zeszycie, uzupełnione braki itp. I to też pozostaje im w życiu dorosłym. A pilny i pracowity pracownik jest obecnie na wagę złota.
Silne kobiety to kobiety ambitne. Z obserwacji niektórych ekspertów od PR wynika, że panowie z kolei częściej uważają, że dyplom ze studiów całkowicie im wystarczy i nie ma potrzeby, by więcej się męczyć. Na tej podstawie szukają zatrudnienia. Mają też z reguły wyższą samoocenę, a co za tym idzie – wyższe wymagania, nie tylko te finansowe. Są też bardziej przekonani o swoich umiejętnościach i kwalifikacjach, nawet, gdy pozostawiają wiele do życzenia.
Przewidują trendy i mają szerszą perspektywę
Kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść pań, jeśli chodzi o pracę jest to, że mają szerzą perspektywę patrzenia na to, co się wokół dzieje. Dzięki temu potrafią dostrzec znacznie więcej i ewentualnie np. naprawić jakieś relacje z klientem, współpracownikami czy innymi firmami, z którymi mają styczność. Do tego mają zdolność przewidywania trendów, co jest bardzo istotne przy tworzeniu projektów.
Wzorowa organizacja pracy
Panie bardzo często oprócz tego, że są pracownikami, są także matkami. A wraz z tym dochodzi mnóstwo cennych umiejętności, których często na próżno szukać u konkurentów płci męskiej. Przede wszystkim – doskonała organizacja pracy. Kobiety potrafią brać na siebie kilka zadań jednocześnie i bez problemu je realizują. Do tego doskonale zarządzają czasem, wiedzą co – kiedy zrobić, by zdążyć ze wszystkim w terminie. No i kolejna bezcenna zdolność każdej matki – podzielność uwagi. Przecież przy dzieciach trzeba mieć oczy dookoła głowy. Ta umiejętność także może się przydać w pracy, przedsiębiorcy powinni mieć to na uwadze.
Kobiety zazwyczaj są także bardziej wyrozumiałymi i cierpliwymi pracownikami. Są w stanie zrozumieć pracodawcę i ewentualnie zrezygnować z jakichś planów, gdy to konieczne. Chętnie też niosą pomoc w kryzysowych sytuacjach.