Na czym polega tajemnica kobiety biznesu? Kobiety, robiące karierę w biznesie, to zjawisko coraz bardziej popularne. Kierowniczki, dyrektorki czy szefowe działów stanowią duży, bo niemal 40% odsetek wszystkich kierowniczych stanowisk w Polsce. Poznajcie historię Ani.
Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat odsetek kobiet robiących karierę w biznesie diametralnie wzrósł. Aż 46% wszystkich dyrektorów finansowych w Polsce stanowią właśnie kobiety. Możliwości rozwoju i większa otwartość firm na zatrudnianie kobiet sprawiają, że stajemy się coraz bardziej pewne siebie I zaczynamy wierzyć we własne możliwości. Jeśli dołożymy do tego wyjątkowe umiejętności, jakimi wykazują się kobiety, odkrywamy tajemnicę siły każdej kobiety biznesu. Jak to wygląda w praktyce?
Ania – szef działu marketingu. Czym dla niej jest siła kobiety?
Ania jest szefem działu marketingu w firmie, w której pracuje zaledwie od trzech lat. Jak udało jej się tak szybko uzyskać tak duży awans?
– Pierwszą styczność z marketingiem miałam zaraz po ogólniaku, kiedy zaczęłam pracę w agencji reklamowej. Tak naprawdę parzyłam kawę i biegałam do ksero, ale często przypatrywałam się firmowym zebraniom. Już wtedy prowadziłam swojego bloga i czytałam książki o marketingu i reklamie. Raz czy dwa podrzuciłam koleżankom pomysł, więc po kilku miesiącach dostałam normalne stanowisko. Dużo się tam nauczyłam, ale po trzech latach poczułam, że nic więcej tam nie osiągnę. Dostałam dobre referencje, więc szybko znalazłam pracę w większej agencji – wspomina Ania. W kolejnej firmie jej zaangażowane i kreatywność szybko zostały docenione.
– Dostałam propozycje dofinansowania zaocznych studiów z marketingu, z obietnicą awansu. Tylko idiota nie skorzystałby z takiej propozycji, a ja idiotką nie byłam. Po obronie od razu dostałam awans, a po kilku miesiącach zostałam szefem swojego działu. Teraz robię drugi stopień tych studiów, ale już dla siebie – póki co wyższego stanowiska w moim obszarze nie ma – śmieje się Ania. Zapytana o to czym dla niej jest siła kobiety, odpowiada bez zastanowienia.
– Wytrwałość, intuicja i zaangażowanie. To nie tylko w biznesie. Wystarczy spojrzeć na wszystkie kobiety biznesu, które pracują zawodowo, zajmują się domem i jeszcze dziećmi. Czy nie wymaga to od nich wytrwałości i zaangażowania? Ja je podziwiam, bo póki co nie założyłam rodziny, ale gdybym nie była zaangażowana i wytrwała, to poprzestałabym na zadowalającej, ciepłej posadzie. Intuicja w biznesie też jest ważna, bo choć nie powinnam w pierwszej firmie wychylać się i odzywać niepytana, to gdybym tego nie robiła, nie byłoby mnie dzisiaj w tym miejscu. Kobiety mają w sobie duży potencjał i mnóstwo siły, muszą tylko w siebie uwierzyć. Ja właśnie tak zrobiłam – podsumowuje Ania.
Kobiety biznesu, robiące imponujące kariery w branży, to coraz liczniejsza grupa. Zaangażowanie, determinacja, intuicja, wytrwałość – to tylko jedne z wielu cech składających się na siłę kobiety. Ogromny potencjał, jaki ma w sobie każda kobieta sprawia, że jesteśmy coraz bardziej pewne siebie i zdobywamy coraz więcej stanowisk zajmowanych dotychczas przez mężczyzn. Wiara we własne możliwości to klucz do sukcesu – potem trzeba już tylko odnaleźć odpowiedni zamek.